Przejdź do treści

Ustawienia dostępności

Rozmiar czcionki
Wysoki kontrast
Animacje
Kolory

Tryb ciemny włączony na podstawie ustawień systemowych.
Przejdź do , żeby zmienić ustawienia.

Godło Polski: orzeł w złotej koronie, ze złotymi szponami i dziobem, zwrócony w prawo Logo Akademii Morskiej: czerwony gryf w złotej koronie, z żółtym dziobem, zwrócony w prawo Akademia Morska w Szczecinie

Unia Europejska

Stowarzyszenie Absolwentów Opowiadania morskie

07.12.2016

ZILLERTAL

Tak nazywał się mój pierwszy statek na tzw. „saksach” Oczywiście nie był to jeszcze następny statek, który pod tą nazwą przez 22 lata pływa do dzisiaj. Tamten, pod banderą austriacką miał jeszcze to do siebie, że zbudowany był na Węgrzech. Miał około 3 tysięcy ton i długość ok. 100 metrów. Byłem później jeszcze na trzech takich statkach zbudowanych na Węgrzech. Węgrzy budowali je na Dunaju, a później „spławiali” do Rumunii gdzie montowano nadbudówkę. Maszynownia była zaprojektowana i opanowana przez NRD - owską firmę SKL (dawniej Buckau - Wolf – silniki stosowane na polskich lugrotrawlerach i statkach szkolnych, np. Azymut, Nawigator) Później jeszcze spotkałem statek zbudowany w Austrii! Chcieć to móc! Pamiętam stateczki „Flora” i „Emilia” zbudowane we Wrocławiu. Były to małe – 500 ton kabotażowce pływające wzdłuż polskiego wybrzeża. No ale później pobudowano jakieś mosty zagradzające przejście do Szczecina i przedsięwzięcie upadło. Nie mamy kabotażowców.
07.12.2016

STRASZNY SEN

Układ nr 1 silnika głównego wymagał przeglądu. Dość długo zwlekano z tym oczekując na dłuższy postój statku związany z załadunkiem tak, by „wilk był syty i owca cała”. No i wreszcie udało się. Załoga maszynowa „dostała” trzy doby czasu, załatwiono też wszelkie formalności i zgodę władz portowych. Był to rutynowy przegląd po określonej ilości godzin pracy cylindra. Posiadający uprawnienia klasyfikatora starszy mechanik mógł ten układ czyli głowicę i układ tłokowo – korbowy wraz z łożyskami po oczyszczeniu, kontroli i dokonaniu pomiarów zaliczyć na poczet remontu klasowego.
07.12.2016

WYPADEK MORSKI

RAPORT KAPITANA STATKU - DO KOMPANII /WŁAŚCICIELA

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana przez Microsoft

Należy użyć nowszej przeglądarki, aby poprawnie wyświetlić stronę